Trudno wyobrazić sobie dzisiejszy świat bez marketingu. Wszechobecne reklamy, newslettery trafiające na naszą skrzynkę mailową, lokowanie produktu w programach telewizyjnych, sponsoring – wymienione zjawiska to tylko wierzchołek góry lodowej. Komunikaty reklamowe, które do nas trafiają stanowią część strategii ściśle opracowanej przez specjalistów z dziedziny marketingu, aby nas – konsumentów należących do określonej grupy docelowej nakłonić do wyboru promowanego produktu lub usługi, a przynajmniej zapamiętania marki i logotypu.
Marketing stanowi dziedzinę wiedzy, w której zdolności analityczne i umiejętność pracy z liczbami doskonale łączą się z kreatywnością, myśleniem strategicznym i zdolnościami komunikacyjnymi. Student marketingu poznaje praktyczne aspekty związane z zarządzaniem, badaniami rynku i prowadzeniem biznesu. Z drugiej strony ma do czynienia z przedmiotami o korzeniach społecznych – psychologią społeczną i socjologią, aby w przyszłości lepiej rozumieć potrzeby konsumentów i trafnie na nie odpowiadać, formułując przekaz marketingowy.
Współczesny marketing coraz trudniej wyobrazić sobie bez wykorzystania nowych technologii – szczególnie zaś internetowych kanałów komunikacji. Reklama w Internecie jest stosunkowo tańsza, a jednocześnie pozwala na precyzyjne dotarcie do grupy docelowej. Na kierunkach związanych z marketingiem internetowym, studenci poznają jego techniczne aspekty – dowiedzą się między innymi jak działa SEO i Google AdWords. Dodatkowo nauczą się umiejętnego budowania komunikatów, na przykład poprzez kanały social media.
Wachlarz możliwych ścieżek kariery po studiach marketingowych jest bardzo szeroki i zależy od predyspozycji orz specjalizacji absolwenta. Osoby kreatywne najłatwiej odnajdą się w agencjach reklamowych na stanowiskach art directorów lub copywriterów. Umysły analityczne mogą liczyć na pokonywanie kolejnych szczebli i awans na stanowiska managerskie w dużych korporacjach z branży FMCG – w Polsce wiele zagranicznych firm posiada swoje odziały odpowiedzialne za sprzedaż i marketing na całą Europę Środkową i Wschodnią. Absolwenci zainteresowani Internetem polubią pracę, jako specjaliści do spraw e-commerce lub digital managerowie. Zawsze można też zostać freelancerem oferującym swoje usługi firmom na zasadzie luźnej współpracy.
Jest na to wiele pomysłów. Oto kilka z nich:
Marketing to dziedzina, w której z łatwością odnajdziemy temat, którego nikt przed nami nie poruszył w pracy naukowej. Jeśli chodzi o pisanie prac, marketing daje nam ogromny zakres możliwości ze względu na swój dynamizm i częstotliwość pojawiania się zupełnie nowych trendów.
Jeżeli jednak natłok obowiązków, wyczerpujące praktyki lub chaos wynikający z ilości przyswajanej wiedzy utrudnia studentowi wybór odpowiedniego zagadnienia, warto skorzystać (w celu zebrania inspiracji) z gotowego wzoru pracy dyplomowej z marketingu.